Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

O P T U R S M A N U A L E N

NEDTURSFOREBYGGELSE OG DEPRESSIONS-BEKÆMPELSE

ANTI - DEPRESSIVE TANKER I NOVEMBER

- du kan blive virkeligt god til at " pusle med tanker ". Og, det kan være en rigtig god støtte, hvis man har en hjerne, der er god til " at gå i sort " . Vi er - rigtigt mange - der bliver påvirket af " vinter-tids-skiftet " - derfor er det en god ide lige at gi lidt opmærksomhed til dét, der kan ske, og det man kan gøre.

At tænke så positivt som muligt, eller, at vende tankerne, så man bliver i det behagelige felt - UDEN at det blir overdrevet og sukkersødt, og UDEN at det bliver problem-fornægtende - det gør livet en hel del nemmere.

Fordi ............ man kan hurtigt vandre lige durk ind i negativ stime af møj - fornemmelser og møj - tanker. Og, de kan sætte sig fast som en form for nedtur. Og - dette kan desværre ret hurtigt udvikle mere seriøs nedtur eller depression. Så, det er en rigtig brugbar metode, dette med at vende tankerne, så de forbliver i et behageligt - og brugbart - felt.


Ikke sådanne : der er ingen der har sagt det skal være nemt.


Livet er ikke lutter lagkage, så det skal man vel finde sig i. Flyv ikke højere end vingerne bær - og pas nu på, scenen er skrå. Du skal sgu da heller ikke rende rundt og tro du er noget, nææææhæææhæææ, på det jævne, på det jævne, dér står man sig bedst. jantelov og NPM - blaserte dogmer. Nixen, det er slet ikke der, jeg vil hen.

Jeg vil så heller ikke derhen hvor man siger ...aaahhh, kom nu, tryk på PYT - knappen, eller , over skyerne er himlen altid blå, gem et lille smil til det blir gråvejr, og " ved du hvad , ven, ta du dig en kop kaffe og hyg dig, om 14 dage ser det hele anderledes ud ".

Nixen. selvfølgelig skal vi tage os selv, og vore udfordringer / problemer alvorligt. - bare ikke heletiden. Så blir det jo for surt.

Problemer skal løses. Og, det er en god ide at have et par tidspunkter i løbet af ugen, hvor man ser på sine problemer, og, resten af tiden, henviser man problemer til de tidspunkter.

OG - dertil - er det så vildt givende, at bruge god tid på at søge gode ideer til, hvordan man vender og drejer tanker, så de gode / det behagelige bearbejdes, mærkes, huskes og koncentreret dokumenteres ( skriv ned, eller dokumenter på anden måde ).

At søge mange inspirationer, til at blive god til at vende og dreje situationer, ændre på det, der måske skal ændres, og se på det, det er fint nok, godt nok, rigtigt dejligt og helt fantastisk, DET ER RET VIRKNINGSFULDT, DET ER MED TIL AT BORTJAGE DEN " IKKE - BRUGBARE NEGATIVITET OG BROKKE - TENDENSEN, IØVRIGT OGSÅ " .

Lige her og nu, starten af november, er det måske en udfordring, fordi lys aftager, mørke tiltager og kulde blæst og regn er en udfordring. Starten af " vinter - tids - perioden " kan overrumle og overvælde. Det må man så antiagere på. Reversere, nægte at modtage som en vedblivende negativ fornemmelse - reagere IMOD, simpelthen.

Og det er ikke svært, slet ikke. man skal egentlig blot være opmærksom på, om man er igang med at blive mere negativ i tankerne, mere irriteret og måske begynder at få lyst til at isolere sig. Stop op, Straks. Og ændre på tingene. lav rigtigt hyggelige planer for den næste uges tid, få knus og kram, hyggeligt selskab og dejlig mad, eksempelvis. Det, der gør dig glad i låget, det er dét, du skal planlægge. Og gennemføre.

___________________________

PRIORITER , HER 🌷🌷🌷

___________________________

HVAD ER VIGTIGST ? AT DU HAR DET BEHAGELIGT, ELLER AT DU TRÆKKER DIG SELV NED ?

Ja, jeg stemmer selvfølgelig for at holde mig selv oppe. Mon ikke alle gør det ? Måske har man ikke styr på hvordan, så, måske du kan bruge et par af mine ideer. Det går i al enkelthed ud på at dyrke det, der er fedt, huske at kæle for sit indre med diverse behagelige tanker, lave ting og sager, som skaber behagelighed, og selvfølgelig sørge for at få rydtet op i sit shit, når det dukker op.

Så, det vil jeg gøre.

Og anbefaler dig at gøre det samme.


Jeg har skrevet en del om dette med at vende tankerne, finde de behagelige / positive elementer - og, hvordan man selv skaber disse.

Læs evt nogle af disse ideer / inspirationer til de antidepressive tanker. Forskellige måder at vende tankerne på og metoder til at få styr på negative tanker, depressive tanker og myldrende tanker. Om noget af alt det man kan gøre, antidepressive - aktiviteter ku man sige. Om selvværds-opbyggende ideer, velvære-planlægning, metoder mod sovebesvær, krise - planer, steder man kan gå hen og søge selskab, støtte eller hjælp, og meget mere på en af mine sider . Der er flere tekster om forebyggelse af efterårsnedture, :

Facebook : udover de ting, der er på min væg, har jeg samlet en del tekster her : https://www.facebook.com/Optursmanualen/

du finder også en del ideer / inspirationer på min google-profil :

https://plus.google.com/u/0/104200518055223335423


Kort reminder om

TANKE-ARBEJDET :


Hvis nedbøjede tanker melder sig :

<3 Afvis øjeblikkeligt <3

<3 Erstat øjeblikkeligt <3

<3 Tænk på det der ér ok <3

<3 Gør det viljesstærkt <3

<3 Træning gør mester <3


Dette er den grundlæggende teknik.


Stop ubehagelige tanker i det øjeblik du bemærker dem.

Bliv ved med øget opmærksomhed på ubehagelige tanker.

Og en dag er du mester til dette.

Vore hjerner " er vanedyr ", så de kan sagtens falde tilbage i dårlige vaner, så fasthold tankearbejdet indtil du mærker, at du bare kan stoppe tankerne med det samme.


Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med at komme rigtigt godt ind i det anti - depressive arbejde - venligst fra Anna 

0