Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

O P T U R S M A N U A L E N

NEDTURSFOREBYGGELSE OG DEPRESSIONS-BEKÆMPELSE

EFTERÅRSNEDTUR OG FOREBYGGELSE

Der er masser af muligheder MOD nedtur


Mon ikke de fleste kan mærke dette lille suk indvendigt ... nu går vi altså mod de mørke måneder ?


Det er ikke særligt rart at gå og tænke negativi om efterår og vinter. OG - jo mere man lader følelsen manifestere sig, jo mere kan man risikere at få en fornemmelse af nedtur.


Så prøv at reversere, kaste den tilbage, ved at prøve at tænke på det, du synes er rart , ved denne mere mørke periode. Det kunne måske være det, at vi generelt rykker lidt tættere sammen i den mørkere tid.


Måske får vi mere tæt hygge i disse måneder ? Flere stearinlys - samtaler, mere duftende simremad.

Vi giver os traditionelt i lag med mere fordybelse, flere gode bøger, måske, flere kabaler og modelflyvere, flere frimærke - frikvarter , flere fede film i flimmeren .

I efterårt / vinteren er der tradition for mere aftenskole, at vi lytter til flere foredrag, går til konferencer, nyder teaterforestillinger og deltager i interessante debatter.

Og - vi kan måske komme til at opleve og snevejr, de smukkeste sneklædte landskaber, måske skiferie og kælketure. Og, nåh jah, der er jo julen , hvis man er til det.

Efterhånden er der rigtigt mange steder man kan holde jul med andre, hvis nu man ikke kan eller vil holde jul med familie og venner. Røde Kors har fine tilbud, eksempelvis. Og mange andre. Det vigtige ér jo altså, at få meldt sig i tide. Mange tilbud kan søges allerede nu, og, det er en rigtig god ide at købe billet, melde sig til eller hvordan man nu må sørge for, at man kan deltage - med sikkerhed.


Hvad synes du der er rart ved sæconen ?

Tænk på dét, istedet for at hive humøret nedad.


Skulle nedtursfornemmelsen begynde at blive lidt mere " skrigende " / dominerende, så kan du opstarte " en optur LIGHT " , eksempelvis. Det er tæt planlægning af dine aktiviteter i tre dage, opsøg mennesker du holder meget af, få kram og hygge , STRAM planlægning , som du overholder , fra morgen til aften, UDEN at overanstrenge dig.

Er der en smule nedturs - fornemmelse tilbage, topper du med tre dage mere, og sådanne fortsætter du. En tur sydpå er nok noget af det mest garanti . sikre. Lyset dér giver din hjerne det, som den mangler.


Er du ved at udvikle decideret depression, så har jeg lavet denne " depressions - bekæmpende model " Optursmanualen " , et program du lægger hen over dine dage. Du finder en beskrivelse her på denne hjemmeside, under en af hovedmenuerne - Depressions - Bekæmpelse .


Find evt videoen med 12 minutters inspiration om "Optursmanualen " som ligger på min facebookside " Optursmanualen, bekæmpelse af nedtur og depression ( https://www.facebook.com/Optursmanualen/?fref=ts )


Gi dig selv et dejligt efterår og en skøn og smuk vinter .


Allervenligst fra Anna

0