Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

O P T U R S M A N U A L E N

NEDTURSFOREBYGGELSE OG DEPRESSIONS-BEKÆMPELSE

🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺


Kender du til " Velvære - planer "


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺

Velvære - planer er nok en af de mest

smarte planer vi kan bygge op.

🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺

Vi lever i en tid, hvor det er meget nemt at blive meget stresset - ja, mange af os ér alt for stressede.

Vi er - allesammen, uden undtagelse - gode til at kræve for meget af os selv. Og - det er immervæk så ærgeligt. Vi har utroligt mange muligheder for at kunne skabe et fedt liv.

Vi er desværre også bare så gode til at ødelægge det for os selv.


SÅ - " Velvære - Planlægning " er et rigtigt godt udgangspunkt, når man vil skabe sig et dejligt liv.

Hverken mere eller mindre.

Disse planer er GENIALE.


Små planer, der skaber et godt overblik er en rigtig god vej til at undgå alt det stress og de nogengange meget overvældende frustrationer der kan følge .


Og, det er SÅ FEDT at have et godt overblik over sin mulighed for at få nok med kvalitetstid. Altså tid nok til at beskæftige dig med det, der er det vigtigste for dig .


Dette giver en god rigtig god fornemmelse af velvære, som er et godt mix af både en behagelig psykisk følelse og en god fysisk fornemmelse. Og, dette er en af de bedste modspillere til den ubehagelige stress.


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺


ÅÅÅHhh, tænker du sikkert allerede. La nu vær, tænker du muligvis .

Prøv at overtale dig selv til at læse disse ord.

Jeg er ret sikker på, at du vil kunne se fordelene.

Og det er på INGEN MÅDE uoverkommeligt. Tværtimod .


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺


De mere praktiske detaljer


Velvære - planlægning kan vinkles på mange måder.

Fokus på sundhed..... fokus på fællesskab nok

fokus på, at alt skal være rigtigt behageligt i " privaten " etc etc.


Hvis dette er helt nyt for dig, så kan du måske opleve at blive helt overvældet. Ta et skridt af gangen, stille og roligt. Med tiden føjer man flere ting til, skridt for skridt. Stille og roligt.

Man kan blive helt overvældet af at læse alle disse ting, der kan være en del af en " Velvære - Plan ".


For at det skal være rart og overskueligt, så kan det være virksomt, at tage et par ting pr uge.

Hvad er det allermest vigtige at få styr på ?


Næste uge, eller, næste måned, tilføjer du en ting mere. Det skal være en fest, det her. Det må IKKE blive overvældende. Det skal være en fed oplevelse. Det her er et rigtigt fedt redskab til et nemmere liv, til et dejligt liv med mere tilfredshed og mindre stress.


SÅ ... princippet " Sille og roligt, skridt for skridt " er godt.


Stille og roligt få flere elementer ind i din velvære - plan.

Stille og roligt .


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹


Det kan være en rigtig god ide at tage fire A 4 - ark,

og lave syv kolonner på hvert papir.

Hvert papir er nu en uge.

Skriv mandag til søndag på, og datoerne.


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹


DIT FOKUS


Har du besluttet dig for dit fokus ?

Måske du vil fokusere på, at du har tid nok til at komme til og fra dine aftaler ?


Der kommer mange flere forslag i teksten herunder.


Sæt dine " ting " , altså dine aftaler, ind i de rigtige kolonner, mandag til og med søndag, uge for uge.

Jeg anbefaler at du holder dig til en uge i starten.

Efter et par uger kunne du måske tage to uger af gangen.


Okay – næste skridt kunne være :

se på alle dagene - samtidigt.

Og se på tidsplanlægningen.

Holder din planlægning ?


Når ugen er overstået kan du se, hvad der holdt, og hvad du muligvis skal ændre på.


Med tiden får man et bedre og bedre overblik.

Med tiden får man indarbejdet vaner, der så kan give plads til flere elementer i " Velvære - Planen " .


Er dit fokus, at komme igennem ugen med mest muligt velvære, mindst muligt stress og tilpas med alt det, der er mest vigtigt for dig, ja, så er det dét, du prioriterer i din " Velvære - Plan " .


Måske det er vigtigt for dig at ha styr på dine aktiviteter - således at du - får passet dine forpligtelser , dit arbejde, dine aftaler, evt frivilligt arbejde etc ?


Senere er dit fokus måske også, at få overblik over, at du får nok fællesskab, nok god alenetid, nok med træning / motion, godt styr på alle de praktiske elementer - alt det der er vigtigt for dig. Og det man måske ikke gider, men er nødt til - oprydning, rengøring, vask etc.

Og måske vil du gerne ha overblik over, at det hele gennemføres med mest mulig psykisk og fysisk velvære.


_________________________________________________________________________________________________________________________________________


ELEMENTER, SOM DU KUNNE SÆTTE FOKUS PÅ

- ENTEN FRA START, ELLER SOM TILFØJELSER

EFTERHÅNDEN SOM UGERNE GÅR :

________________________________________________________________________________________________________________________________________


Har du beregnet transporttid NOK , eksempelvis.

Er der tid til de vigtige pauser ?

Og - alt det nødvendige i " privaten " :

hvordan med maden, hvornår vaske tøj, hvornår rydte op, hvornår gøre rent etc

Er der sociale aftaler, nok, tilpas, ikke for mange eller for få ?


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺

HUSK NU -

I STARTEN TILFØJER DU KUN

ET PAR PUNKTER AF ALT DETTE ...

🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺


Er der god tid til at " gøre lige hvad jeg har lyst til - tid " ?


Du skulle helst ikke giver dig selv

en masse unødvendig stress

Med tiden kan man lave planlægning for måske tre måneder. Så får du et rigtigt godt overblik over, hvornår du har mulighed for at plotte forskellige " ikke - planlagte " aktiviteter ind, og, hvordan du skal sørge for at få indhentet tiden til alle de " nødvendige aktiviteter " .


Velvære - planer er en meget god måde at få overblik over, at " jeg giver mig selv det bedste " - og, det er en af de helt vigtige delelementer for opbyggelse af ,et godt liv med masser af god tid til det hele – og det giver dig i øvrigt en rigtig god mulighed for at opbygge og bevare det sunde ægte selvværd ( se evt lidt længere nede i teksten ) - og du får højst sansynligt et rigtigt godt overblik over dit liv, og dette giver garanteret både den nødvendige ro, der modvirker stress . Og, velvære – Planer giver tilfredshed. De er jo også med til at lette på prioriteringerne, et af tidens hotte emner …. Så, ja, der er så meget godt at sige om disse muligheder.


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺


RIGTIG GOD FORNØJELSE


🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺🌷🌹🌺


Bedste Hilsner fra Anna Kofoed 

ps -

Jeg er jo hende der tit og ofte taler om "Selvværds - Arbejdet" - og jeg anbefaler alle at arbejde ret indgående med selvværdet.

Jeg tror på, at alle skal give sig selv tid til at gå sine oplevelser igennem, og arbejde med det, der er svært.

Og, med tiden bliver det svære enkelt og overskueligt, præcis som med " Velvære - Planerne ".

Vigtigt er det at give tid. Måske et halvt år, hvor man træner disse ting i en forening. Både Velvære – Planerne – og selvværds – arbejdet.


Med tiden begynder det hele " at spille sammen i en fin harmoni " .


Nogle vil have fordel af at lave dette i mindre grupper. Nogle vil have fordel af at lave det i samarbejde med venner eller andet netværk.


Med tiden bliver det forholdvist enkelt at arbejde med selvværdet / selvrespekten . Det bliver forholdsvist enkelt at mærke efter - og, man bliver meget bedre til at mærke, hvornår man er nødt til at foretage forskellige ting, så der bliver rydtet op i alt det, der kan være lidt svært. Man bliver god til at mærke, at man ikke har mulighed for at stå alene med nogle af dilemmaerne, og at man derfor skal snake med en anden / andre om dilemmaet.


Målet med ” selvværds – arbejdet ” og " velvære - Planerne " er, at man giver sig selv mulighed for at ha det overvejende behageligt. At fysisk og psykisk stress skal ha så lille en plads i livet som muligt. At give sig selv muligheden for at nyde livet så meget som muligt. OG – ikke mindst , undgå stress, fordi man får rydtet op i det, der er lidt mere besværligt.


Det er ikke reserveret til bestemte mennesker, " særlige typer " , de mest velbegavede, eller de mest udsatte. Alle kan være med . 100 % .

Mange mange mennesker skriver om dette. Du kunne prøve at google de forskellige ord - eller måske på youtube. Bøger, foredrag, kurser - ja, der er virkeligt mange muligheder.


Den bedste bog om selvværds - arbejde , som jeg kender, er Susanne Møbergs " Kærlighed og selvværd ". Letlæst, og med de fineste formuleringer - og mange gode opgaver / inspirationer. Bibliotikarerne udnævnte denne bog til at være den bedste " Hjælp til selvhjælpsbog " .



0